Címkék

álom (1) angyal (1) anime (1) barátság (1) bijou (1) bringa (1) cézi (1) eleven (1) elmélkedés (14) emberi (2) étkezés (1) félix (1) haibun (2) haiku (15) heineken (1) hold (1) jedno (2) klip (12) környezettudatos (1) lajkó (1) napló (23) napra (1) novella (1) office (1) pályázat (2) pécs (3) pilu (4) reklám (1) russkaja (1) sorozat (1) sors (2) specko (2) sport (3) szerelem (1) sziget (1) téma (3) vallás (1) vega (2) vers (22) vicces (2) video (14) zene (13) zselenszky (1) Címkefelhő

Rovatok

Linkblog

A tíz irányadó

2009.05.27. 00:52 | -R.Cezar- | Szólj hozzá!

Bármit is gondoltam eddig, rá kellett jöjjek, hogy nagy hatással volt rám gyerekkoromban a vallás. Eddig azt hittem, hogy kedves, megható vagy éppenséggel rémisztő és embertelen történeteken kívül nem nagyon maradt meg bennem más, de be kell látnom, hogy igenis volt hatása, hogy hittanra és templomba jártam. Az, hogy értelme volt-e, eddig szintén nem tudtam. Jó volt ez nekem? Hithű katolikus lettem volna, mikor egész mise alatt arra gondoltam, hogy le fogom késni megint a kedvenc mesém elejét, ha tovább húzza a pap bácsi a beszédjét? Hát nem hiszem, de mégis időnként olyan áhítat fogott el, és annyira tetszett az egész mondanivaló a emberi szeretetről és hogy végül csak formálódtam. Hiába, a környezet magához igazít.

Hogy ez most miért is jutott eszembe. Nehéznek tűnő, valójában végtelenül egyszerű beszélgetést folytattam ma egy lánnyal. Annyit mondott, hogy ne hazudjak, mert az Isten megbüntet. Erre csak annyit válaszoltam, hogy tudom, már a tízparancsolat is megmondta, felebarátod... Itt kicsit abbahagytam, elütöttem egy viccel az egészet, de akkor világosodtam meg, hogy mi az ami megakadályoz engem abban, hogy olyan nőnek udvaroljak, aki már foglalt. A kilencedik parancsolat. Felebarátod házastársát ne kívánd! Ez az, ami visszafog engem, amit nem értenek ismerőseim közül sokan. Bennem van ez a gátló tényező, jó korán elültették, nincs választásom, együtt élek vele. Bár egyesek szerint ez hülyeség, szerintem mégis van neki értelme.

Morális probléma számomra mások ellen véteni, márpedig a tízparancsolat nagy része erről szól. Az Isten tisztelete és imádata ugyan bennem nincs meg, és ezt sok mindenre vissza lehetne vezetni, de inkább nem mennék bele. Viszont az összes többi parancsolattal maximálisan egyetértek.

Majd egyszer lehet, hogy kifejtem a többit is, most csak a kilencedikre volt erőm. Hogy is hangoznak? Hát valahogy így:

   1. Uradat, Istenedet imádd, és csak neki szolgálj!
   2. Isten nevét hiába ne vedd!
   3. Az Úr napját szenteld meg!
   4. Atyádat és anyádat tiszteld!
   5. Ne ölj!
   6. Ne paráználkodj!
   7. Ne lopj!
   8. Ne hazudj,mások becsületében kárt ne tégy!
   9. Felebarátod házastársát ne kívánd!
  10. Mások tulajdonát ne kívánd!
 

 















 
 

Címkék: vallás napló elmélkedés

A bejegyzés trackback címe:

https://cezar.blog.hu/api/trackback/id/tr641146082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása